Followers

Monday 14 May 2012

JOM diagnosis penyakit melalui tapak tangan...(PART 1)

WARNA TAPAK TANGAN


Tapak tangan kelihatan kemerah-merahan dan nampak jelas, menunjukkan tahap kolesterol dalam darah melebihi keperluan asal. keadaan ini menyebabkan berlaku kelemahan pada sistem pengaliran darah kerana kandungan kolesterol yang mendap pada dinding pembuluh darah, mendapan tersebut akan menyekat pengaliran darah ke organ-organ yang lain terutamanya di bahagian otak. sekiranya ini brlaku, seluruh organ-organ dalam tubuh tidak tidak akan menerima nutrien, tenaga dan oksigen yg secukupnya untuk berfungsi dengan baik. ini akan menyebabkan berlakunya kelemahan pd organ lain dan sekiranya tidak dicegah, kelemahan organ tersebut akan mendatangkan mudarat atau penyakit kepada kita. 


Tapak Tangan pucat -menunjukkan seseorang itu kurang darah.. amat bahaya kalau dialami oleh perempuan yang sedang mengandung kerana proses kelahiran bayi akan sukar. faktor lain yng juga menyebabkan kurang darah adalah keturunan (genetik)


Tapak tangan berwarna kekuning-kuningan - masalah pada hati. bujan sahaja tapak tangan, malah pada mata dan lidah juga akan menunjukkan warna kuning. 


Tapak tangan yang kekuningan dan apabila ditekan tidak menganjal- tahap toksik dalam badan adalah tinggi. pada tahap ini kebanyakan pembuluh darah telah tersumbat. boleh berlakunya strok atau lumpuh


Sumber: kenal pasti tanda penyakit..Diagnosis Tapak Tangan ( Sajidin Jais)


*NANTI KITA SAMBUNG LAGI YE...



No comments:

Post a Comment